Op De Bijenschans wordt elk kind wie die is

Een plek waar jouw kinderen zichzelf zijn, tot bloei komen en waar persoonlijke aandacht is; het zijn belangrijke overwegingen die ouders meenemen bij het uitzoeken van een geschikte basisschool. Naast praktische zaken als onderwijsmethoden is vooral de sfeer belangrijk. Jouw kinderen moeten school ervaren als een prettige plek, een plek waar ze graag heen gaan.

“De Bijenschans is super gelegen. Elk kind kan hier zichzelf zijn en meezoemen.”

– Hans, vader van Mirthe, Noralie en Vera

Vanuit het hart van Breukelen inspireren wij onze leerlingen, helpen we ze hun talenten te ontdekken en bieden we de zorg die zij nodig hebben. Zo kunnen zij zich optimaal ontwikkelen: sociaal, emotioneel, cognitief, fysiek en motorisch.

Kom kennismaken

Kanjertraining bij De Bijenschans

Ieder kind is een kanjer! Om de sociale vaardigheden van onze leerlingen te ontwikkelen gebruiken wij de methode ‘De Kanjertraining’. We zetten daarnaast ook ‘Grip op de groep’ in. Deze twee sluiten goed op elkaar aan, daarom zetten wij beide schoolbreed in. Want vanuit bevlogenheid willen wij een fijn, warm en positief klimaat creëren voor jouw kinderen.

‘’Onze leerlingen maken met hun talenten en bevlogenheid een verschil. Nu en in de toekomst.’’

– Jacqueline de Heer, directeur De Bijenschans

In deze lessen leren de kinderen over sociale competenties. Zij leren ruzies uitpraten, samenwerken, voor zichzelf opkomen en eigen keuzes maken. Jouw kinderen leren bevlogen én sociaal competent te zijn. Kortom: echte Kanjers.

Meer lezen over onze school? Lees ons verhaal.

Een dag op De Bijenschans

Hoe ziet een dag op De Bijenschans eruit? Dat vertellen we je graag. De onderbouw begint met een spel zoals een puzzel, taal- of rekenspelletje. De bovenbouw start ‘s ochtends in een kring of begint aan hun dag- of weektaak. In de middag staat wereldoriëntatie op het programma. Ook besteden we veel aandacht aan onderzoekend en ontdekkend leren. Onze leerlingen werken projectmatig aan vakken zoals wetenschap en techniek, geschiedenis, natuur en aardrijkskunde.

‘’Op De Bijenschans krijgt ieder kind de kans om een muziekinstrument te leren spelen. ’’

Daarnaast stimuleren we talentontwikkeling, bewegend leren, koken (inclusief moestuin), cultuur en geven we Engels vanaf groep 1. Zo volgen de kinderen gedurende het jaar verschillende workshops en activiteiten, waarmee zij optimaal tot bloei komen. Ze ontdekken waar ze goed in zijn, wat ze leuk vinden en leren vaardigheden zoals creativiteit, samenwerken, presenteren, kritisch denken en problemen oplossen.

Meer weten over onze onderwijsmethoden? Plan een kennismaking

Onze identiteit

De Bijenschans heeft de christelijke identiteit. Als moderne christelijke school besteden we aandacht aan samen zingen en het vertellen van verhalen. Wij respecteren alle levensovertuigingen, daarom maken onze leerlingen kennis met verschillende geloofsovertuigingen. Zo krijgen zij een goed beeld van onze multiculturele samenleving.

Missie en visie

De Bijenschans biedt een leeromgeving met persoonlijke aandacht voor ieder kind. Elke leerling geven we mee om verantwoordelijkheid te nemen en om voor elkaar en de samenleving te zorgen. Wij vinden het belangrijk dat iedereen de mogelijkheid krijgt om te groeien naar een persoon met zelfvertrouwen, die optimaal en met plezier zijn talenten ontwikkelt. De samenwerking tussen leerlingen, ouders en leerkrachten is daarbij essentieel. Wij kijken graag naar de mogelijkheden, zodat iedere leerling groeit en bloeit op De Bijenschans.

Benieuwd naar onze volledige missie en visie op maatschappelijk, pedagogisch en onderwijskundig niveau? Die lees je in onze schoolgids.